Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných
služeb elektronických komunikací (dále jen „Služby“) společností
VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. (dále jen „Všeobecné podmínky”,
nebo též „VP“) stanovují podrobně další ujednání mezi účastníky
Smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací (dále
jen „Smlouva“), uzavřené mezi Zákazníkem a Poskytovatelem a
jsou její samostatnou součástí.
Tyto Všeobecné podmínky upravují základní provozní,
organizační a obchodní podmínky pro poskytování Služeb a
souvisejících činností na území České republiky Poskytovatelem,
s výjimkou smluvních vztahů přístupu a propojení k sítím
elektronických komunikací a přiřazeným prostředkům
upravených v ustanoveních § 78 - § 85 zákona č. 127/2005 Sb., o
elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících
zákonů (zákon o elektronických komunikacích) ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o elektronických
komunikacích“). Služby jsou poskytovány prostřednictvím
veřejné komunikační sítě Poskytovatele, případně
prostřednictvím sítě smluvního partnera Poskytovatele (dále jen
„Síť“). Dostupnost Služeb je podmíněna pokrytím území těmito
sítěmi a technickými možnostmi těchto Sítí.
Ucelené smluvní ujednání mezi Poskytovatelem a Zákazníkem
tvoří (I) Smlouva, tvořená zpravidla tělem smlouvy a specifikací
služeb (samostatně jen „Specifikace“), (II) Všeobecné podmínky,
(III) Specifikace služeb, (IV) Ceníky (Ceník služeb, Ceník poplatků
a Ceník zařízení k jednotlivým typům Služeb) a (V) Reklamační řád
v uvedeném pořadí závaznosti (dále jen „Smluvní dokumenty“) a
tyto jsou zveřejněny na internetových stránkách Poskytovatele
www.isp.vitsol.cz.
Svůj souhlas s ujednáním Všeobecných podmínek, Specifikací
služeb, jednotlivých Ceníků a Reklamačního řádu stvrzuje
Zákazník platným uzavřením Smlouvy. Dále bere na vědomí a
souhlasí s tím, že prostřednictvím Služeb mu mohou být
poskytovány další služby, k jejichž poskytování je Poskytovatel
oprávněn.
1.1 Poskytovatel je společnost VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. se
sídlem Cihelní 1575/14, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, IČO:
28606582, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě oddíl B, vložka
4229, která je podnikatelem v elektronických komunikacích podle
všeobecného oprávnění v rozsahu Osvědčení č. 2987/5vydaného
Českým telekomunikačním úřadem
1.2 Internetové stránky Poskytovatele jsou internetové stránky
Poskytovatele umístěné na adrese www.isp.vitsol.cz.
1.3 Zákaznické centrum / kontaktní místo je centrální místo
Poskytovatele určené pro komunikaci se Zákazníky a veřejností
prostřednictvím zákaznických telefonních linek, či emailů,
zveřejněných na www.isp.vitsol.cz/kontakty, v sekci „Kontakty“.
Adresa pro doručování písemné formy komunikace: VÍTKOVICE IT
SOLUTIONS a.s., Cihelní 1575/14, 702 00 Ostrava.
1.4 Zákazník je fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela
Smlouvu s Poskytovatelem nebo s Poskytovatelem zahájila
jednání o uzavření Smlouvy (pro potřebu bližší specifikace dle
Zákona o elektronických komunikacích - Účastník).
1.5 Služby jsou veřejně dostupné služby elektronických
komunikací, poskytované na základě Smlouvy uzavřené mezi
Poskytovatelem a Zákazníkem. Součástí Služeb může být
poskytnutí jiné služby, zhotovení díla nebo dodání zboží dle
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění.
1.6 Ceník služeb je aktuální platný ceník Služeb zveřejněný a
dostupný na internetových stránkách a obchodních zástupců
Poskytovatele. Vedle Ceníku služeb pak stojí samostatně Ceník
zařízení a Ceník poplatků.
Smlouva je závazným ujednáním mezi Poskytovatelem a
Zákazníkem, na základě kterého je sjednán rozsah a podmínky
poskytování konkrétních Služeb za účelem jejich užívání
Zákazníkem. Smluvní vztah mezi Zákazníkem a Poskytovatelem se
řídí ujednáním souvisejících Smluvních dokumentů.
1.7 Specifikace služeb jako součást ujednání dokumentu Smlouvy
nebo samostatný dokument s označením Specifikace služeb
obsahuje technické náležitosti a parametry objednané Služby,
cenová ujednání, rozsah smluvního vztahu (např. stanovení doby
závazku užívání Služby), příp. další speciální smluvní ujednání.
1.8 Doba závazku je časově určený závazek minimálního užívání
Služby Zákazníkem.
1.9 Faktura je daňový doklad - vyúčtování za objednané služby,
vystavený Poskytovatelem v elektronické nebo listinné podobě
na cenu za poskytované Služby.
1.10 Síť je síť elektronických komunikací dle definice Zákona o
elektronických komunikacích, prostřednictvím které jsou
Zákazníkům poskytovány Služby.
1.11 Koncový bod sítě je fyzický bod, ve kterém je zákazníkovi
poskytován přístup k veřejné komunikační síti Poskytovatele.
Zpravidla se jedná o koncovou účastnickou zásuvku sítě v místě
určeném pro poskytování Služeb, ke které se připojuje přijímací
zařízení.
1.12 Přijímací zařízení je zařízení Poskytovatele (případně
Zákazníka) připojené ke Koncovému bodu Sítě. Bližší specifikace
Přijímacího zařízení je uvedena v provozní Specifikaci služeb pro
daný typ poskytované Služby. Nedílnou součástí Přijímacího
zařízení Poskytovatele je i příslušenství, kterým se rozumí veškeré
komponenty dodané spolu se zařízením zajišťující jeho funkčnost
(napájecí zdroje, propojovací kabely, dálkové ovladače apod.)
1.13 Koncové zařízení Zákazníka je zařízení, prostřednictvím
kterého je Služba Zákazníkem užívána (počítač, router, firewall, či
technologicky obdobné zařízení) a jeho výběr je výlučnou
záležitostí Zákazníka.
1.14 Spotřebitel je každá fyzická osoba, která využívá nebo žádá
veřejně dostupnou službu elektronických komunikací pro účely
mimo rámec její podnikatelské činnosti (viz z.č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele v platném znění).
1.15 Specifikace služeb je dokument, resp. dokumenty, které
stanoví provozní, technické a obchodní podmínky pro
poskytování jednotlivých Služeb.
2.1 Smlouva může být uzavřena či měněna písemně, formou
elektronické komunikace, nebo ústně formou telefonické
komunikace s operátorem Zákaznického centra, nebo
Kontaktního místa Poskytovatele s obchodním zástupcem, nebo
operátorem kontaktního místa. Způsob (formu) uzavření
konkrétní Smlouvy či její změny určuje vždy Poskytovatel.
2.2 Je-li smlouva uzavírána písemně, je uzavřena dnem podpisu
návrhu Smlouvy oběma smluvními stranami.
2.3 Nebyla-li Smlouva sjednána osobně (tj. např. v případě
výměny písemností prostřednictvím poštovních služeb) a
Zákazník uhradí první platbu, má se za to, že uzavření Smlouvy v
celém rozsahu akceptoval a Smlouva nabývá platnosti.
2.4 Byla-li Smlouva, nebo její změna uzavřena za použití
prostředku komunikace na dálku, je Poskytovatel povinen
bezodkladně po uzavření Smlouvy, nebo její změny poskytnout
Zákazníkovi informace podle § 63 odst. 1 Zákona o elektronických
komunikacích písemně, a to v elektronické, nebo písemné formě.
2.5 Byla-li Smlouva uzavřena mimo obchodní prostory
Poskytovatele ve smyslu ust. § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník a požádá-li Zákazník o zahájení poskytování
Služeb v době před uplynutím lhůty pro jeho odstoupení od
Smlouvy, bere na vědomí, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od Smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve
lhůtě 14 dnů ve smyslu ujednání odst. 9.7 Všeobecných podmínek.
2.6 Pro případy, kdy je Zákazník podnikatelem, smluvní strany
výslovně ve smyslu § 1801 vylučují aplikaci ustanovení § 1798 a
násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník o smlouvách
uzavíraných adhezním způsobem.
2.7 Při uzavření Smlouvy Zákazník uvede identifikační a jiné údaje
ke své osobě a na požádání předloží Poskytovateli doklady
prokazující správnost uvedených údajů. U podnikající právnické
osoby se jedná zejména o obchodní firmu nebo název, sídlo, popř.
sídlo organizační složky na území České republiky a IČ, bylo-li
přiděleno, jméno, příjmení a bydliště osoby oprávněné jednat
jménem této právnické osoby, u podnikající fyzické osoby jméno
a příjmení, popř. obchodní firmu, bydliště, místo podnikání a IČ,
bylo-li přiděleno, u nepodnikající osoby jméno a příjmení,
bydliště, datum narození nebo rodné číslo fyzické osoby, bylo-li
přiděleno, nebo název a sídlo, popř. sídlo organizační složky na
území České republiky, popř. IČ právnické osoby, bylo-li
přiděleno. Pokud je zákazník plátcem DPH, uvede též DIČ.
2.8 Při provádění právních úkonů souvisejících s uzavřením
smluvního vztahu, jeho změnami a ukončením se smluvní strany
mohou nechat zastoupit jinou fyzickou nebo právnickou osobou.
Plná moc se uděluje písemně a podpis zmocnitele musí být
úředně ověřen.
2.9 Poskytovatel může se Zákazníkem odmítnout uzavřít Smlouvu
z těchto důvodů:
a) Zákazník úmyslně uvedl nesprávné osobní nebo identifikační
údaje,
b) Zákazník neplnil nebo neplní své závazky vůči Poskytovateli
nebo jiným subjektům, nebo lze důvodně předpokládat, že takové
závazky nebude plnit,
c) Zákazník odmítl přistoupit na ustanovení těchto Všeobecných
podmínek, příp. Provozní Specifikaci služeb pro daný typ
poskytované Služby,
d) Zákazník vstoupil do likvidace, vůči jeho majetku probíhá
insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo
insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k
úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen
proto, že majetek byl zcela nepostačující, nebo je zavedena
nucená správa podle zvláštních právních předpisů, nebo byl
nařízen výkon rozhodnutí prodejem podniku.
e) Jestliže se Poskytovatel oprávněně domnívá, že Zákazník má
úmysl zpřístupnit Službu jiným fyzickým nebo právnickým
subjektům bez rozdílu, zda bezplatně či za úplatu.
2.10 Pokud Zákazník splní veškeré náležitosti specifikované těmito
Všeobecnými podmínkami a příslušnou Specifikací Služby, pak
Poskytovatel se Zákazníkem uzavře Smlouvu a zajistí aktivaci
objednaných Služeb.
Trvání Smlouvy
2.11 Smlouva je uzavírána na dobu neurčitou, nebo na dobu
neurčitou s jednoznačně časově určeným závazkem minimálního
užívání Služby (dále jen „Doba závazku“). Typ smluvního vztahu
je vymezen ve Smlouvě, v části Specifikace služeb.
2.12 Smlouva nabývá platnosti dnem platného uzavření, účinnosti
pak dnem aktivace objednaných Služeb.
Změna smluvních ujednání
2.13 Poskytovatel je oprávněn smluvní ujednání měnit, či
doplňovat, přičemž je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím
účinnosti změny uveřejnit informaci o této změně na své
internetové adrese www.isp.vitkovice.cz a zároveň je povinen o
uveřejnění informovat Zákazníka.
2.14 Pokud se jedná o změnu náležitostí Smlouvy uvedených v §
63 odst. 1 písm. c) až p) a r) Zákona o elektronických komunikacích
je Poskytovatel povinen Zákazníka informovat rovněž o jeho
právu ukončit Smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny bez
sankce, a to způsobem, který si Zákazník zvolil pro zasílání
vyúčtování. Právo ukončit Smlouvu musí Zákazník uplatnit
písemně, a to nejpozději 10 dní před nabytím účinnosti změny
Smlouvy. Právo ukončit Smlouvu zákazníkovi nevzniká, pokud ke
změně Smlouvy dojde na základě změny právní úpravy nebo
rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu.
2.15 Pro splnění ostatních oznamovacích povinností, či zaslání
upozornění, která vyplývají ze smluvních ujednání nebo ze
zákona, je Poskytovatel oprávněn činit i elektronickými
prostředky formou elektronické zprávy podepsané běžným
nezaručeným elektronickým podpisem, či formou SMS,
nestanovují-li právní předpisy povinné dodržení jiné formy
sdělení.
2.16 Zákazník má právo požádat o změnu rozsahu poskytovaných
Služeb. Požadavek na změnu lze uplatnit prostřednictvím
Zákaznického centra nebo Kontaktního místa Poskytovatele nebo
i jiným způsobem komunikace na dálku. Poskytovatel může
vyhovět Zákazníkovi podle charakteru smluvních podmínek
aktuálně platné Smlouvy.
2.17 Změny identifikačních údajů
a) Zákazník je povinen po celou dobu trvání smluvního vztahu
prokazatelně oznamovat Poskytovateli veškeré změny
identifikačních a jiných údajů obsažených ve Smlouvě, a to
nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy k takové změně
došlo.
b) Na výzvu Poskytovatele je Zákazník bez zbytečného odkladu
povinen Poskytovateli prokázat správnost identifikačních údajů
obsažených ve Smlouvě.
2.18 Převod práv a závazků Zákazníka ze Smlouvy na třetí osobu je
možný pouze s písemným souhlasem Poskytovatele.
2.19 Poskytovatel je oprávněn při uzavření Smlouvy od Zákazníka
požadovat složení kauce stanovené v Ceníku Poskytovatele.
2.20 Poskytovatel je oprávněn vzhledem k okolnostem případu
výši kauce upravit, případně požadovat složení dodatečné kauce.
2.21 Poskytovatel je oprávněn použít kauci k započtení
pohledávek Poskytovatele vůči Zákazníkovi, zejména k úhradě
ceny za poskytnutí Služby, pravidelných periodických plateb,
vyúčtovaných a nezaplacených smluvních pokut včetně smluvních
pokut za nevrácené nebo poškozené zapůjčené zařízení.
2.22 Kauce bude Zákazníkovi vrácena po skončení smluvního
vztahu na žádost Zákazníka do 30 dnů od obdržení žádosti o
vrácení kauce, to pouze za podmínky, že Poskytovatel nebude po
skončení smluvního vztahu evidovat za Zákazníkem žádnou
neuhrazenou pohledávku. Žádost o vrácení kauce je Zákazník
oprávněn učinit nejdříve ke dni skončení smluvního vztahu.
3.1 Zákazník je povinen hradit Poskytovateli za poskytované
Služby cenu podle platného Ceníku a podmínek sjednaných
Smlouvou. Platby je povinen provést do data splatnosti
uvedeného na vyúčtování pro jednorázové i opakované platby.
Případné změny cen Služeb řeší článek 2.14 těchto VP.
3.2 Zaplacením se rozumí připsání peněz ve prospěch účtu
Poskytovatele.
3.3 Poskytovatel provede vyúčtování elektronickou či listinnou
formou zvolenou Zákazníkem při uzavření Smlouvy. Pro zasílání
vyúčtování v listinné formě platí, že náklady s tím spojené hradí
Zákazník dle Ceníku služeb, naopak elektronická forma
vyúčtování je bezplatná.
3.4 Nepřevzetí vyúčtování nezbavuje Zákazníka jeho povinnosti
zaplatit účtované ceny ke dni splatnosti dle bodu 3.1. těchto VP.
Vyúčtování bude považováno za zaplacené včas, jestliže platba
byla připsána na účet Poskytovatele nejpozději ke dni splatnosti.
3.5 Nezaplatil-li Zákazník ve lhůtě splatnosti uvedené na
vyúčtování Ceny za poskytnuté Služby, Poskytovatel jej upozorní
způsobem, který si Zákazník zvolil pro zasílání vyúčtování a
stanoví náhradní lhůtu plnění ne kratší než jeden týden ode dne
dodání upozornění - upomínky. Náklady s tím spojené hradí
Zákazník. Po marném uplynutí náhradní lhůty může Poskytovatel
Zákazníkovi omezit nebo zastavit poskytování Služby.
Poskytovatel neodpovídá za škody ani jiné újmy Zákazníkovi tím
vzniklé. Poskytovatel současně může zákazníka o dluhu
informovat i jiným dostupným způsobem (elektronickou poštou,
telefonicky, SMS, v listinné formě poštou, osobně, aj.).
3.6 V případě prodlení Zákazníka se zaplacením ceny za
poskytnuté Služby je Poskytovatel oprávněn účtovat Zákazníkovi
náklady spojené se zasláním upomínek a s vymáháním
pohledávek. Paušální výše úhrady spojené se zasláním upomínek
je stanovena v Ceníku Poskytovatele.
3.7 Poskytovatel je oprávněn vymáháním splatných závazků
Zákazníka pověřit třetí osobu,
3.8 Poskytovatel je oprávněn provést kdykoli zápočet svých i
nesplatných pohledávek vůči Zákazníkovi proti jakýmkoliv
pohledávkám Zákazníka vůči Poskytovateli.
3.9 Zákazník bere na vědomí, že pohledávky Poskytovatele mohou
být vymáhány v soudním, správním či jiném obdobném řízení.
Poskytovatele v takovém případě může zastupovat právní
zástupce.
3.10 Zákazník je povinen každou platbu řádně identifikovat
příslušným variabilním symbolem, jinak se platba nepovažuje za
řádně uhrazenou. Rovněž je povinen pravidelně kontrolovat, zda
byla platba řádně a včas provedena.
3.11 V případě ukončení účinnosti Smlouvy nebo odstoupení od
Smlouvy je Zákazník povinen vyrovnat veškeré závazky vůči
Poskytovateli, které vyplývají ze Smlouvy, a to do 10 dnů ode dne
skončení smluvního vztahu, včetně vrácení veškerého
zapůjčeného zařízení Poskytovatele. Pro případ, kdy Zákazník
zapůjčené zařízení nevrátí ve stanovené lhůtě, nebo jej vrátí
poškozené či nekompletní, má Poskytovatel právo vymáhat
smluvní pokutu v částce, uvedené v Ceníku zařízení, a to na
základě řádného vyúčtování samostatným daňovým dokladem.
4.1 Zákazník se zavazuje užívat Služby v souladu s těmito
Všeobecnými obchodními podmínkami a příslušnými obecně
závaznými právními předpisy, zejména zákonem o elektronických
komunikacích.
4.2 Zákazník nesmí svévolně zasahovat do zapojení a konfigurace
přijímacích zařízení dodaných Poskytovatelem. Ke koncovému
bodu sítě a přijímacím zařízením dodaných Poskytovatelem lze
připojovat koncová zařízení Zákazníka, která jsou určena pro
užívání objednaného druhu Služby a jsou schválená pro provoz v
České republice. Zákazník je povinen uhradit Poskytovateli škodu
či další újmu vzniklou v důsledku připojení nesprávného, nebo
neschváleného zařízení ke koncovému bodu sítě, nebo k
přijímacímu zařízení Poskytovatele.
4.3 Zákazník je povinen umožnit přístup pověřených zaměstnanců
Poskytovatele či zaměstnanců třetí osoby, kteří se prokážou
písemným pověřením Poskytovatele, do dotčených budov a
prostor za účelem obsluhy a údržby zde umístěných technických
prostředků Poskytovatele.
4.4 Zákazník poskytuje potřebnou součinnost při instalaci,
deinstalaci a při odstraňování závad příslušného přijímacího
zařízení a označuje zaměstnancům Poskytovatele, nebo jeho
smluvním partnerům skrytá zařízení silnoproudá, plynovodní,
vodovodní a jiná.
4.5 Zákazník bez zbytečného odkladu oznámí Poskytovateli
veškeré závady vzniklé na zařízeních Sítě, včetně koncového
bodu, nebo přijímacího zařízení nebo ztrátu, či poškození těchto
zařízení.
4.6 Zákazník odpovídá za jakoukoli škodu, kterou způsobil
Poskytovateli, a to dle příslušných ustanovení obecně závazných
právních předpisů.
4.7 Zákazník se zavazuje na své náklady zajistit elektrické napájení
a vhodné provozní podmínky pro provoz Přijímacího zařízení,
prostřednictvím kterého je realizován přístup ke Službám, dle
požadavků Poskytovatele a platných norem.
4.8 Zákazník se zavazuje užívat poskytované Služby výhradně pro
svoji vlastní potřebu a nesmí, s výjimkou osob blízkých dle
příslušného ustanovení Občanského zákoníku v platném znění v
místě Koncového bodu sítě, umožnit využití poskytovaných
Služeb třetím osobám bezplatně, ani za úplatu, bez písemného
souhlasu Poskytovatele. V případě porušení této povinnosti, nebo
odmítnutí součinnosti Poskytovateli pro zjištění skutečného stavu
využívání služby, je Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli
smluvní pokutu ve výši 20.000,-Kč za každé jednotlivé porušení
této povinnosti a Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit.
Odstoupením od Smlouvy se neruší ustanovení o smluvní pokutě.
Ujednáním o smluvní pokutě není dotčeno právo Poskytovatele
domáhat se po Zákazníkovi náhrady škody či jiné újmy v plné výši.
4.9 V případě zjištění závadného stavu dodávky objednaných
Služeb je Zákazník povinen prokazatelným způsobem oznámit
tuto skutečnost Poskytovateli v souladu s provozní Specifikací pro
daný typ poskytované Služby. Došlo-li za účelem odstranění
Zákazníkem ohlášeného závadného stavu k výjezdu technika
Poskytovatele a následně diagnostikována příčina na straně
Zákazníka, je Zákazník povinen uhradit Poskytovateli veškeré
náklady marného servisního výjezdu.
4.10 Při využívání služeb Zákaznického centra Poskytovatele nebo
při jiném způsobu komunikace na dálku je Zákazník povinen
identifikovat se číslem Smlouvy.
4.11 Zákazník je povinen zdržet se jakýchkoliv zlomyslných volání
ani neuskutečňovat žádné jiné hovory, jež ohrožují nebo obtěžují
třetí osoby.
4.12 Zákazník je povinen zdržet se veškerých jednání, která
porušují autorská práva Poskytovatele, nebo třetích osob a etická
pravidla chování na síti Poskytovatele, zejména nespecifické
šíření nevyžádané pošty, či neoprávněné vstupování do cizích sítí
(tzv. hacking).
5.1 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby v souladu s těmito
Všeobecnými obchodními podmínkami a příslušnými obecně
závaznými právními předpisy, zejména zákonem o elektronických
komunikacích.
5.2 Za účelem měření a řízení provozu v síti elektronických
komunikací užívá Poskytovatel postupy zajišťující odpovídající
kapacitní parametry provozované Sítě, a to především
systematické prediktivní sledování trendů přenosových
parametrů a zatížení uzlů a linek páteřní sítě, včasné navyšování
jejich kapacity včetně kapacity propojení nejen s tuzemskými
operátory. Tyto postupy nemají vliv na kvalitu poskytovaných
Služeb.
5.3 Poskytovatel odpovídá za řádný provoz Sítě a je povinen
nepřetržitě udržovat svoji Síť v provozuschopném stavu a v
případě poruchy nebo výpadku zahájit bezodkladně práce na
odstranění poruch. Za závadu je považováno přerušení
poskytované Služby, nahodilé, nebo krátkodobé snížení její
kvality nebo technických parametrů.
5.4 Poskytovatel je povinen poskytovat Službu v rozsahu a
oblastech uvedených na internetových stránkách poskytovatele
www.isp.vitsol.cz. Nedostupnost pokrytí určitého území není
považováno za vadu plnění a nezakládá nárok Zákazníka na
kompenzaci či ukončení smlouvy bez nároku Poskytovatele na
vyrovnání závazků plynoucích z podmínek Smlouvy.
5.5 Reklamace technických parametrů a kvality Služby se
uplatňují a vyřizují v souladu s Reklamačním řádem, jehož aktuální
znění je umístěno na webových stránkách poskytovatele
www.isp.vitsol.cz, sekce „Dokumenty ke stažení“. Ohlášení
závady není zahájením reklamačního řízení.
5.6 Hlášení o závadě musí obsahovat:
6.1 Zákazník je oprávněn reklamovat rozsah, kvalitu či účtovanou
Cenu Služeb. Reklamaci je Zákazník povinen uplatnit v souladu s
Reklamačním řádem.
6.2 V případě nesprávného vyúčtování služeb má Zákazník právo
uplatnit reklamaci v souladu s platným Reklamačním řádem, a to
do 2 měsíců od doručení vyúčtování ceny za poskytnutou Službu,
jinak toto právo zanikne.
6.3 Zákazník uplatňuje reklamaci písemně v elektronické formě
na kontaktní email: reklamace@vitsol.cz, nebo v listinné formě
prostřednictvím doručovatelské služby na adresu sídla
společnosti. Dotazy týkající se nejasností ve vyúčtování
telekomunikačních služeb, rozsahu poskytovaných služeb a
dalších informací jsou zodpovídány prostřednictvím Zákaznického
centra Poskytovatele.
6.4 Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů ode dne
jejího doručení. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se
zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci Poskytovatel
vyřídit nejpozději do 60 dnů ode dne jejího doručení
Poskytovateli. Uplatnění reklamace nemá odkladný účinek a
Zákazník je povinen zaplatit účtovanou částku do data splatnosti.
6.5 V případě, že se prokáže neoprávněnost vyúčtování ceny, je
Poskytovatel povinen vrátit Zákazníkovi přeplatek nejpozději do
30 dnů od vyřízení reklamace. Poskytovatel je oprávněn použít
přeplatek přednostně k vyrovnání splatných závazků Zákazníka.
Pokud takové závazky neexistují, Poskytovatel vrátí Zákazníkovi
přeplatek (event. snížený o výši jeho závazků) ponížením
účtované částky v následujícím vyúčtování pokud nebylo
dohodnuto jinak. Právo na vrácení přeplatku vzniklého z titulu
kladně vyřízené reklamace, který nebyl Zákazníkovi vrácen, se
promlčuje ve lhůtách stanovených právními předpisy.
6.6 Zákazník má právo uplatnit u Českého telekomunikačního
úřadu námitku proti vyřízení reklamace (www.ctu.cz), není-li
jeho reklamace vyřízena vůbec nebo včas, případně s vyřízením
reklamace nesouhlasí, a to včetně lhůt pro uplatnění reklamace.
Řešení sporů, týkajících se předmětu smlouvy mimo soudní a
správní řízení bude vedeno snahou dosáhnout dohody obou
smluvních stran.
7.1 Poskytovatel neodpovídá za závady na sítích jiných operátorů
a za přerušení dodávky Služeb v důsledku přerušení dodávky
elektrické energie z centrální rozvodné sítě.
7.2 Uskuteční-li Poskytovatel z důvodu odstranění Zákazníkem
ohlášené závady marný výjezd servisního technika, je Zákazník
povinen uhradit Poskytovateli veškeré náklady takového zásahu,
byla-li závada způsobena porušením smluvních ujednání
Zákazníkem (např. odst. 4.7. těchto VP).
7.3 Poskytovatel neodpovídá za závady způsobené z titulu „vyšší
moci“. Za vyšší moc se považuje okolnost, která nastala nezávisle
na vůli povinné strany, pokud brání ve splnění povinností, přičemž
nelze spravedlivě požadovat, aby povinná strana tuto překážku
nebo její následky překonala či odvrátila, a to ani vynaložením
veškerého úsilí, na kterém lze trvat. O dobu, po kterou vyšší moc
trvá, se též prodlužují lhůty k plnění podle těchto Všeobecných
podmínek. Za „vyšší moc“ smluvní strany považují zejména civilní
nepokoje, válečné operace, případy nouze na celostátní nebo
místní úrovni, požáry, záplavy, extrémně nepříznivé počasí,
blesky, exploze, či sesuvy půdy.
7.4 Poskytovatel není povinen v souladu s ustanovením § 64 odst.
12 Zákona o elektronických komunikacích hradit Zákazníkovi
škodu či jinou újmu způsobenou v důsledku přerušení Služby
nebo vadného poskytnutí Služby.
7.5 Poskytovatel neručí Zákazníkovi za případné poškození nebo
zničení cizí věci a za škody a újmy na zdraví, případně smrt, ke
kterým dojde nesprávnou nebo neodbornou manipulací s
přijímacím, nebo koncovým zařízením.
7.6 Poskytovatel nezajišťuje ochranu autorských práv v situaci,
kdy Zákazník – provozovatel zařízení pro veřejnost (restaurace,
hotely, zábavná a společenská zařízení apod.) využívá Služby
dodávané Poskytovatelem v souvislosti s provozem těchto
zařízení.
7.7 Před servisním zásahem, či novou instalací je Zákazník povinen
odstranit z prostoru celé trasy realizace zásahu technika veškerý
nábytek a jiné případné překážky. V případě, že Zákazník požádá
o součinnost při vyklizení prostoru výpomoci technika
Poskytovatele, bere na vědomí, že tento je v takovém případě v
postavení Zákazníkem zvoleného pomocníka ve smyslu ust. §
2914 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a neodpovídá tak
za žádnou případnou škodu či újmu vzniklou na majetku
Zákazníka či třetích osob, vzniklou v důsledku jednání technika na
výslovnou žádost Zákazníka.
8.1 Poskytovatel má právo omezit nebo pozastavit poskytování
Služeb Zákazníkovi, jestliže:
a) Zákazník nezaplatil za služby ve lhůtě dle čl. 3.1 a 3.2 ani v
náhradním termínu dle 3.5. těchto VP.
b) Zákazník opakovaně porušil ustanovení čl. 3.1 a 3.2 těchto VP.
c) Zákazník porušuje tyto Všeobecné podmínky, případně
provozní Specifikaci služeb, předpisy a právní normy pro autorská
práva anebo jiné právní předpisy platné pro užívání Sítě a Služeb.
d) Zákazník narušuje činnost Služeb jiných uživatelů připojených k
síti Poskytovatele nebo k sítím ostatních Poskytovatelů (např.
nevyžádané zprávy apod.).
e) Zákazník poskytuje Službu jiným subjektům, bez ohledu na to,
zda za úplatu či bezúplatně.
f) Zákazník předal Poskytovateli neúplné, nepravdivé nebo
zavádějící informace.
g) Poskytovatel provádí údržbu nebo opravu Sítě.
8.2 Přerušení či pozastavení poskytování služeb dle čl. 8.1 a) až g)
je považováno ze strany Poskytovatele za oprávněné a
Zákazníkovi z tohoto titulu nevzniká nárok na slevu za
neodebrané služby.
8.3 Zákazník má právo požadovat po Poskytovateli obnovení
poskytování Služeb do pěti (5) pracovních dnů ode dne, kdy na
základě jeho jednání odpadly důvody, pro které k omezení nebo
pozastavení Služeb došlo. Případné náklady na obnovení
poskytování Služeb hradí Zákazník dle Ceníku služe
Ukončení výpovědí
9.1 Zákazník je oprávněn ukončit smluvní vztah v rozsahu
konkrétní Služby, či Specifikace služeb, nebo ukončit Smlouvu v
celém rozsahu písemnou výpovědí bez udání důvodu. Výpověď
musí být Poskytovateli prokazatelně zaslána na adresu sídla
společnosti, uvedenou v odst. 1.3 těchto VP, nebo cestou datové
schránky. Ve výpovědi je Zákazník povinen uvést číslo Smlouvy. K
výpovědi doručené jiné osobě než Poskytovateli, zejm.
obchodnímu zástupci či partnerovi Poskytovatele, nebude
přihlíženo.
9.2 Výpovědní lhůta činí v souladu s ustanovením § 63 Zákona o
elektronických komunikacích třicet (30) dní.
9.3 V případě ukončení smluvního vztahu uzavřeného se
spotřebitelem na dobu neurčitou s časově určeným smluvním
závazkem v průběhu trvání Doby závazku, a to písemnou
výpovědí Zákazníka či písemnou dohodou smluvních stran, je
Zákazník povinen a zavazuje se ve smyslu ustanovení § 63 odst. 1
písm. p) Zákona o elektronických komunikacích uhradit
Poskytovateli finanční vypořádání. Výše úhrady je stanovena jako
jedna pětina součtu měsíčních paušálů, nebo součtu sjednaného
měsíčního minimálního plnění zbývajících do konce sjednané
doby trvání Smlouvy, resp. sjednané Doby závazku a výše úhrady
nákladů spojených s telekomunikačním zařízením, které bylo
Zákazníkovi poskytnuta za zvýhodněných podmínek. Tímto
ujednáním není dotčen nárok na jiná finanční vypořádání mezi
stranami Smlouvy.
Omezení výše finančního vypořádání dle tohoto odstavce
Všeobecných podmínek se nevztahuje na Zákazníka, který není
spotřebitelem ve smyslu zákona
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění a tento
je povinen a zavazuje se uhradit Poskytovateli finanční
vypořádání ve výši, rovnající se součtu měsíčních paušálů, nebo
součtu sjednaného měsíčního minimálního plnění, zbývajících do
konce trvání sjednané doby Smlouvy, resp. sjednané Doby
závazku. K této částce budou přičtena veškerá cenová
zvýhodnění, která Zákazník čerpal po dobu trvání Smlouvy,
související se zřízením Služby a cenovým zvýhodněním pronájmu
Přijímacího zařízení, či jiné technologie. Tímto ujednáním není
dotčen nárok na jiná finanční vypořádání mezi stranami Smlouvy.
9.4 Poskytovatel je oprávněn smluvní vztah vypovědět s
okamžitou účinností, jestliže poskytování služeb bylo omezeno
nebo pozastaveno dle odst. 8.1 bod a) až f) těchto Všeobecných
podmínek a důvody pro takové omezení nebo pozastavení nebyly
odstraněny ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne jejich vzniku.
9.5 Poskytovatel je oprávněn ukončit poskytování Služeb a
vypovědět Smlouvu s okamžitou účinností v případě, že Zákazník
vstoupil do likvidace, vůči jeho majetku probíhá insolvenční řízení,
v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh
byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů
insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek
byl zcela nepostačující, nebo je zavedena nucená správa podle
zvláštních právních předpisů, nebo byl nařízen výkon rozhodnutí
prodejem podniku. Uvedené skutečnosti je Zákazník povinen bez
zbytečného odkladu od jejich vzniku sdělit Poskytovateli.
9.6 Poskytovatel je oprávněn písemně vypovědět Smlouvu s
výpovědní lhůtou jeden (1) měsíc, pokud není schopen z
technických, provozních nebo ekonomických důvodů poskytovat
služby v rozsahu ujednání Smlouvy, nebo jinak plnit podmínky
Smlouvy a Všeobecných podmínek.
Odstoupení
9.7 Byla-li Smlouva se Zákazníkem uzavřena při použití prostředků
komunikace na dálku, nebo mimo prostory obvyklé k podnikání
Poskytovatele (zpravidla při návštěvě obchodního zástupce u
Zákazníka) ve smyslu § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník má Zákazník právo od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů
odstoupit.
9.8 Zákazník je dále oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že
(I) Poskytovatel přestane poskytovat sjednané Služby pod dobu
delší než 30 dní, nebo (II) v souvislosti ustanovením čl. 2.15.
těchto Všeobecných podmínek.
9.9 Poskytovatel může ukončit Smlouvu písemným odstoupením
v případech, kdy zákazník úmyslně uvedl nesprávné osobní nebo
identifikační údaje, nebo soustavně opožděně platil, nebo
soustavně neplatil za Služby. Soustavným opožděným placením
se rozumí nezaplacení nejméně 2 po sobě jdoucích vyúčtování
ceny po lhůtě splatnosti.
9.10 Podmínky odstoupení od Smlouvy se v těchto případech řídí
příslušnými ustanoveními zákona o elektronických komunikacích
a občanského zákoníku.
9.11 Po ukončení Smlouvy jsou strany povinny vypořádat
vzájemně veškeré své závazky a pohledávky vzniklé mezi nimi v
době účinnosti Smlouvy.
10.1 Pro účely Smlouvy se za dodanou písemnost považuje
písemnost:
- předaná a převzatá druhou smluvní stranou osobně,
- dodaná subjektem poskytujícím poštovní služby na adresu
naposledy oznámenou Zákazníkem- za dodanou je považována i
zásilka, u které bylo odmítnuto její převzetí adresátem, která
nebyla vyzvednuta adresátem v úložní době, nebo která se vrátila
Poskytovateli jako nedoručitelná,
- doručená elektronicky zejména formou emailu při použití
Zákazníkem udané kontaktní e-mailové adresy.
- dodaná jiným způsobem dle těchto Podmínek
10.2 V případě pochybností nebo sporu o doručení dle odst. 11.1
těchto VP, je za den doručení považován třetí pracovní den po dni
prokázaného předání písemnosti poskytovateli poštovních služeb.
10.3 Zprávy a upozornění mohou být Zákazníkovi zasílána též
formou SMS.
11.1 Poskytovatel shromažďuje a vede aktuální evidenci svých
Zákazníků obsahující osobní, identifikační, provozní a lokalizační
údaje. Poskytovatel je oprávněn zpracovávat údaje manuálně i
automaticky a je oprávněn je shromažďovat, zpracovávat a užívat
v souladu s právním řádem ČR (zejména zákonem č. 127/2005 Sb.,
o elektronických komunikacích, zákonem č. 480/2004 Sb., o
některých službách informační společnosti, Nařízením
Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016 o
ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních
údajů a volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46
ES (General Data Protection Regulation – GDPR) a zákonem č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých
zákonů, zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných
číslech a o změně některých zákonů), těmito Všeobecnými
podmínkami nebo dohodou se Zákazníkem pro účely vyplývající z
příslušných právních předpisů a pro účely zajišťování a ochrany
sítí, poskytování služeb, vyúčtování služeb, přenosu informací
sítěmi a pro provádění souvisejících úkonů a v rozsahu a době
nutnými pro zajištění těchto účelů. Údaje uvedené v odst. 2.1
těchto Všeobecných podmínek jsou povinnými údaji k tomu, aby
mohla být uzavřena a plněna Smlouva.
11.2 Ostatní osobní údaje jsou subjektem údajů poskytovány
dobrovolně. Poskytovatel se zavazuje, že s údaji bude nakládat
pouze v souladu s tímto článkem VP, není-li právními předpisy
stanoveno jinak, bude zajišťovat jejich náležitou ochranu.
Zákazník souhlasí s tím, že Poskytovatel je oprávněn sdělovat
uvedené údaje třetím osobám v rámci koncernu, kterého je
Poskytovatel součástí. Poskytovatel při zpracování osobních
údajů dbá, aby Zákazník neutrpěl újmu na svých osobních, či
osobnostních právech a proto se zavazuje přijmout ve vztahu k
třetím stranám taková opatření, aby nedošlo k neoprávněnému
nebo nahodilému přístupu k osobním údajům Zákazníka, k jejich
změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich
jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití
osobních údajů. Zákazník však souhlasí s tím, že Poskytovatel
může osobní údaje využít ke svým obchodním, marketingovým
účelům, a to za účelem komunikace se Zákazníky, zejména
představení nabídky výrobků a služeb Poskytovatele a pravidelné
oznamování o novinkách ve službách a produktech
Poskytovatele. Komunikace Zákazníka se Zákaznickým centrem
nebo Kontaktním místem může být Poskytovatelem
zaznamenávána, čímž se rozumí zejména záznam volání či datové
korespondence.
11.3 Uzavřením smlouvy o poskytování služeb elektronických
komunikací bere zákazník na vědomí, že jím uvedené osobní
údaje ve Smlouvě budou u Poskytovatele služby využívány pro
účely plnění povinností Poskytovatele vyplývající z uzavřené
Smlouvy. Osobní údaje budou uchovávány po dobu trvání
smluvního vztahu, případně i po ukončení smlouvy a to do doby
úplného vypořádání závazků smluvních stran vyplývajících ze
smlouvy. Zákazník má právo zpřístupnění osobních údajů
uvedených na smlouvě a k provedení jejich opravy. V případě, že
jeho osobní data nebudou nezbytná k plnění závazků ze Smlouvy,
může vznést námitku proti zpracovávání jeho osobních dat,
požádat o omezení ve zpracování osobních dat i o jejich výmaz.
Zákazník má právo na přenositelnost poskytnutých osobních dat
v souvislosti s plněním poskytovatele vyplývajícím ze závazků ve
smlouvě. V případě připomínek k práci s osobními daty se může
obrátit na ÚOOS (Úřad na ochranu osobních údajů. Podmínky,
rozsah a účel zpracování osobních, identifikačních, provozních a
lokalizačních údajů jsou definovány v dokumentu „Zásady
zpracování osobních údajů a práva subjektu údajů“,
zveřejněném na stránkách Poskytovatele www.isp.vitsol.cz.
Uvedený dokument je zpracován a Poskytovatelem vydán v
souladu s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v
souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“) za
účelem splnění informační povinnosti Poskytovatele jako správce
dle čl. 13 GDPR.
11.4 V případě, že jakékoliv ustanovení z těchto Všeobecných
obchodních podmínek bude shledáno nezákonným,
nevynutitelným nebo neplatným, nebude se taková nezákonnost,
nevynutitelnost nebo neplatnost vztahovat na ostatní ustanovení
těchto Všeobecných obchodních podmínek.
11.5 Práva a povinnosti těmito Všeobecnými obchodními
podmínkami neupravená se řídí příslušnými ustanoveními obecně
závazných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník v platném znění a zákona č. 127/2005 Sb., o
elektronických komunikacích.
11.6 Spory vzniklé při poskytování veřejně dostupných služeb
elektronických komunikací mezi Zákazníkem a Poskytovatelem
budou primárně řešeny smírnou cestou. Není-li to možné,
postupuje se při řešení sporů dle příslušných ustanovení právních
předpisů ČR.
11.7 Spory mezi zákazníkem a Poskytovatelem, týkající se
povinností uložených zákonem o elektronických komunikacích
nebo na jeho základě, rozhoduje v souladu s ust. § 129 odst. 1
Zákona o elektronických komunikacích specializovaný subjekt
Český telekomunikační úřad. Více informací na www.ctu.cz
11.8 Není-li tato působnost zákonem svěřena specializovanému
subjektu, je Zákazník oprávněn obrátit se návrhem na zahájení
mimosoudního řešení spotřebitelského sporu na Českou
obchodní inspekci, která jako nezávislý prostředník bude
nápomocna dosažení soukromoprávní dohody stran. Více
informací na www.coi.cz
11.9 Tyto Všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti
dne 1. 10. 2019.