Společnost IT SOLUTIONS a.s., IČ: 28606582, se sídlem na adrese Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, Ostrava, PSČ: 702 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 4229, na základě ustanovení zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích v platném znění, zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku v platném znění, a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění vydává tento Reklamační řád poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací. Společnost VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. je držitelem osvědčení č. 2987/5 vydaného Českým telekomunikačním úřadem (dále jen „ČTÚ“), na základě kterého je oprávněna poskytovat veřejně dostupné služby elektronických komunikací a zřizovat a provozovat veřejnou pevnou síť elektronických komunikací.
Reklamační řád poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (dále jen „Reklamační řád“) stanovuje rozsah odpovědnosti společnosti VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s. (dále jen „Poskytovatel“) za vady při poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací a dalších souvisejících komunikačních činností. Současně stanovuje základní zásady a principy při uplatňování práv fyzických a právnických osob, kterým jsou tyto služby a činnosti poskytovány, nebo které je jinak užívají, vyplývajících z odpovědnosti Poskytovatele za vady. Principy a zásady týkající se reklamačního řízení jsou rovněž upraveny ve Všeobecných podmínkách společnosti VÍTKOVICE IT SOLUTIONS a.s., vydaných Poskytovatelem.
Kromě pojmů uvedených v ust. § 2 zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích se pro účely tohoto Reklamačního řádu rozumí:
Poskytovatel odpovídá Zákazníkovi za poskytovanou službu elektronických komunikací (množství, rozsah, kvalitu) a za vyúčtovanou cenu v případě, že:
Každý Zákazník má právo na uplatnění reklamace. Spočívá-li vada
veřejně dostupné služby elektronických komunikací v nesprávně
vyúčtované ceně za poskytnutou službu, má Zákazník právo
reklamovat vyúčtování ceny do dvou měsíců od doručení
vyúčtování, jinak právo zanikne. Podání reklamace nemá odkladný
účinek na povinnost zaplatit za poskytnuté služby ve lhůtě
splatnosti uvedené na vyúčtování za veřejně dostupné služby
elektronických komunikací.
Reklamace by měla obsahovat zejména:
a) jedná-li se o závadu v poskytování služby: jméno a příjmení
nebo obchodní firmu, adresu trvalého pobytu, sídla nebo místa
podnikání účastníka služby, číslo stanice (přípojky, resp.
pronajatého okruhu, kterého se uvedené podání týká), jméno a
příjemní kontaktní osoby jednající jménem zákazníka, telefonní
spojení, příp. elektronickou adresu, identifikační číslo smlouvy
přidělené Poskytovatelem při zřízení služby a sdělení, jak se
závada projevuje;
b) jedná-li se o reklamaci ceny za poskytnuté služby: jméno a
příjmení, nebo obchodní firmu, adresu trvalého pobytu, sídla,
nebo místa podnikání účastníka služby, číslo stanice (přípojky,
resp. pronajatého okruhu), jméno a příjemní kontaktní osoby
jednající jménem zákazníka, telefonní spojení, příp. elektronickou
adresu, identifikační číslo smlouvy přidělené Poskytovatelem při
zřízení služby označení sporného období a konkrétních položek
vyúčtování, kterých se podání týká.
Reklamace musí být uplatněna vždy písemnou formou, a to buď v
listinné podobě na adresu Kontaktního místa Poskytovatele
(odst. 2.4 Reklamačního řádu), nebo v písemné podobě na
kontaktní e-mail: reklamace@vitsol.cz s jednoznačným označením
„Reklamace“.
Z hlediska titulu účastnictví má právo na uplatnění reklamace:
a) účastník;
b) v jeho zastoupení osoba k tomu písemně zmocněná plnou mocí
úředně ověřeným podpisem;
c) oprávněný dědic či právní nástupce účastníka.
Veškerá jednání a korespondenci týkající se uplatněné reklamace
vede Poskytovatel výhradně se zákazníkem nebo s osobou
písemně zmocněnou, v mimořádných případech s oprávněnou
osobou (dědicem, právním zástupcem). V případě jiných činností
poskytovaných na smluvním principu může reklamaci uplatnit
pouze osoba, která uzavřela s Poskytovatelem smlouvu, případně jím
zmocněná, nebo pověřená osoba.
Na postupy nahlašování a odstraňování závad v poskytování
veřejně dostupných služeb elektronických komunikací
Poskytovatelem z titulu účastnictví, tj. závad technického, nebo
provozního charakteru veřejné komunikační sítě včetně
koncového bodu, se nevztahují postupy týkající se reklamačního
řízení Reklamačního řádu. Tyto závady se nahlašují bez zbytečného
odkladu dle všeobecných podmínek a jednotlivých specifikací
jednotlivých služeb. Doba odstranění závady, tj. doba od nahlášení
závady do okamžiku uvedení koncového bodu do provozu po
přezkoušení, nepřesáhne, je-li to technicky možné, lhůtu
stanovenou ve Všeobecných podmínkách (Specifikací služeb)
poskytování jednotlivých druhů služeb vydaných Poskytovatelem, s
výjimkou případů, kdy je závada způsobena důsledky působení
okolností, vylučujících odpovědnost Poskytovatele (dle ust. § 2913
zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku, ve znění pozdějších
předpisů). Práva účastníka na odstranění závady, případně po
dohodě s ním na poskytnutí služby náhradním způsobem, vrácení
přeplatku již zaplacených cen účtovaných za poskytnuté služby a
snížení ceny za poskytnutou službu (viz dále) zůstávají zachována.
Tento reklamační řád se dále nevztahuje na zboží, které je
prodáváno současně s poskytováním ostatních služeb
elektronických komunikací (tzv. Balíčky), a na které Zákazník při
koupi obdrží záruční list.
V Ostravě dne 1. 10. 2019
Cihelní 1575/14, Moravská Ostrava, Ostrava, PSČ: 702 00
IČ: 28606582
DIČ: CZ28606582
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 4229
telefon: +420 606 752 654
GSM: +420 606 752 654
e-mail: isp@vitsol.cz
www: www.isp.vitsol.cz